Jak złożyć wniosek o wpis do CEIDG

04-30-2012 przez admin Zostaw odpowiedź »

Od Stycznia 2012 rok osoba chcąca rozpocząć działalność gospodarczą powinna złożyć wniosek o wpis do CEIDG, wypełniając elektroniczny formularz dostępny na domenach www.ceidg.gov.pl lub BIP Ministerstwa Gospodarki. Wniosek jest zwolniony od opłat.

Po złożeniu wniosku, system generuje potwierdzenie złożenia wniosku lub informacje o błędach, które należy poprawić, wysyłane automatycznie do wnioskodawcy na adres poczty elektronicznej wskazany w formularzu.

Jak podpisać wniosek elektronicznie?
Formularz musi zostać oczywiście podpisany. Rozwiązania są dwa:

opatrzenie elektronicznym podpisem

skorzystanie z instytucji bezpłatnego zaufanego profilu.

Z powodu kosztów i stosunkowo niewielkiego rozpowszechnienia korzystania z elektronicznego podpisu, rozwiązanie to z pewnością nie będzie najczęściej wybieranym. Przyszli przedsiębiorcy chcący skorzystać z bezpłatnego zaufanego profilu, muszą niestety udać się osobiście do punktu potwierdzającego profil celem potwierdzenia tożsamości.

Reklama

Komentarze wyłączone.