Jak napisać testament?

04-08-2013 przez admin Zostaw odpowiedź »

jak napisać testament

Powodów by spisać testament jest sporo.

Czasem jest to konieczne, by np. przekazać majątek.

Testament jest też niezbędny, gdy spadkodawca chce w innych proporcjach, niż wynika to z zasad dziedziczenia ustawowego (wskazanych w art. 931 – 940 kodeksu cywilnego), rozdzielić spadek.

Przepisów ustawy nie stosuje się też np. do osoby będącej w separacji. Ona na ich podstawie nie dziedziczy po małżonku, może natomiast dziedziczyć na podstawie testamentu.

Profesjonalista pewniejszy

Nie ma wątpliwości wśród specjalistów, że najprostsze formy testamentów to własnoręczny i notarialny. Owszem możemy spisać testament odręcznie nie wybierając się do notariusza. Taki dokument powinien być tolerowany, lecz nie zawsze.

Testament, który będzie miał pewny charakter urzędowy to testament napisany u Notariusza.

Testament Notarialny – wymaga od nas nieco więcej czasu i pieniędzy. Musimy wybrać się do kancelarii notarialnej a potem dokonać opłaty. Ma jednak tę zaletę, że sporządza go profesjonalista, udziela przy tym za darmo porady, a w razie sporu – bo bywają też spory o testamenty, także notarialne – jest wiarygodnym świadkiem. Tylko przed notariuszem można sporządzić testament, w którym ustanowiony ma być zapis windykacyjny.

Reklama

Komentarze wyłączone.